loading...
املاک
nima بازدید : 45 یکشنبه 11 خرداد 1399 نظرات (0)

اغلب کسان به طراحی دکوراسیون ایوان و ایوان اهمیتی نمی دهند و از ایوان منزل خود برای نگهداری وسایل بی ارزش استفاده می کنند. با افزایش حیات آپارتمان نشینی و کاهش متراژ منازل بهتر است برای شادابی و نشاط افراد خانواده به طراحی دکوراسیون درونی ایوان و ایوان منزل خود اهمیت دهید تا بتوانید فضایی متفاوت و دوست داشتنی را در ایوان و یا تراس خانه خویش ایجاد کنید.

 

بالکن و یا ایوان در منزل های کوچک و آپارتمان ها جزء با ارزش ترین فضاهای خانه هستند که باید به دکوراسیون درونی آن ها اهمیت داده شود. در پیوسته این مطلب ایده هایی متفاوت و امروزین را برای طراحی دکوراسیون بالکن و یا تراس در گزین کردن شما عزیزان پیمان می دهیم.

 

دکوراسیون بالکن با ایده های خاص و متفاوت 

 

طراحی دکوراسیون ایوان و ایوان با ایده های متفاوت و مدرن

ایده هایی زیادی برای طراحی دکوراسیون درونی ایوان وجود دارد. شما می توانید فضای بالکن و یا ایوان خانه خویش را به کاربردی خاص همانند مطالعه و غذاخوردن و گل آرایی و یا باغبانی و … برگزیدن دهید پس از مشخص کردن کاربرد بالکن می توانید دکوراسیون درونی آن را با توجه به سلیقه شخصی و بیچارگی تان طراحی کنید.

 

دکوراسیون درونی قشنگ و شیک ایوان 

می تاب برای قشنگ تر شدن فضای بالکن های حقیر و بزرگ از گلدان ها و گل های رنگارنگ و درختچه های گوناگون بهره‌گیری کرد. اگر پنجره اطاق شما رو به ایوان مفتوح می شود می توانید برای ممانعت از تابش روشنایی خورشید و ایجاد سایه در اطاق تان از درختچه های بلند و همش سبز در جلوی ایوان خویش کاربرد کنید این درختچه ها همچنین از ورود هوای سرد در زمستان به داخل اطاق جلوگیری می کنند. اگر بالکن منزل شما حائز فضایی بس است می توانید با پیمان دادن یک میز ناهار خوری و یا مبلمان قشنگ در فضای بالکن دکوراسیون آن را زیباتر و جذاب تر کنید.

 

اجرای دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون قشنگ و شیک ایوان دیزاین دکوراسیون بالکن با کمک ایده های خلاقانه 

برخی از آپارتمان ها حائز ایوان ها با فضای حقیر هستند که در این صورت شما می توانید یک یا دو صندلی حقیر را به همراه میز ناهار خوری کوچکی در فضای بالکن خود پیمان دهید. برای بالکن ها با فضای کوچک بهتر است برای شاداب کردن فضای بالکن و اشغال فضای کمتر از گیاهانی استفاده کنید که به صورت عمودی روی بارو ها رشد می کنند.

 

دکوراسیون بالکن حقیر با ایده های خلاقانه 

 

برخی از افراد میل دارند که برای زیباسازی فضای ایوان خود از گل های گوناگون کاربرد کنند که در این صورت بهتر است از گلدان هایی برای کاشت گل ها بهره‌گیری کنید که به سقف یا دیوار و نرده های بالکن نصب می شوند.

 

دیزاین دکوراسیون ایوان حقیر و بزرگ دیزاین دکوراسیون ایوان با ایده های کاربردی و متفاوت 

 

در پیوسته انواع طراحی خاص و متفاوت برای طراحی دکوراسیون درونی ایوان و ایوان را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم از دید این دیزاین های شیک و متفاوت نهایت لذت را ببرید.

 

 دکوراسیون درونی ایوان و تراس  طراحی شیک و امروزین دکوراسیون بالکن دکوراسیون ایوان کوچک دکوراسیون درونی قشنگ و متفاوت بالکن طراحی دکوراسیون داخلی ایوان و ایوان  دکوراسیون شیک و قشنگ بالکن دکوراسیون ایوان با کمک روش ها و ایده های خلاقانه  دکوراسیون قشنگ و شیک بالکن دکوراسیون درونی بالکن  دکوراسیون شیک و امروزین ایوان دکوراسیون درونی بالکن و ایوان قشنگ دکوراسیون درونی ایوان بزرگ دکوراسیون شیک و قشنگ بالکن دکوراسیون داخلی بالکن و تراس دکوراسیون شیک و نوین تراس و بالکن دکوراسیون داخلی بالکن و تراس برای منزل های لوکس دکوراسیون های درونی ایوان و ایوان طراحی دکوراسیون درونی ایوان 

 

بالکن و یا ایوان جزء جدا نشدنی از دکوراسیون خانه است که بهتر است به زیباسازی فضای آن اهمیت داده شود. در این مطلب ایده هایی برای طراحی دکوراسیون بالکن و ایوان را مشاهده کردید که امیدواریم با الگوبرداری از هریک از این دکوراسیون ها بتوانید فضایی متفاوت را در بالکن و یا ایوان منزل خویش برپایی نمایید.

طراحی بارو تراس با اجرای دیوار سبز

دیوار سبز تراس

اجرای حصار سبز در ایوان بسیار هیجان‌انگیز و زیبا است. امروزه اجرای دیوار سبز در روف‌گاردن، فضاهای درونی و فضاهای بیرونی آپارتمان‌ها و برج‌های مسکونی و بازرگانی بسیار رواج پیدا کرده است، زیرا هم زیباست و هم دوستدار محیط زیست است. حصار ایوان خانه ها نیز احد از آن جاهایی‌ست که می‌توانید در آن‌جا به اندیشه اجرای حصار سبز باشید. می‌توان گفت که اجرای دیوار سبز بهترین ایده برای دکوراسیون تراس و ایوان حقیر است.

 

فلاور باکس‌ها همیشه در ایوان معجزه می‌کنند

فلاور باکس در دکوراسیون ایوان و ایوان کوچک

فلاور باکس در دکوراسیون ایوان و ایوان کوچک

گلدان‌های گل از زمان‌های زیاد قدیم در ایوان خانه‌ها جایگاه ویژه داشته‌اند. امروزه هم کمتر بالکنی را می‌بینید که دست کم چند گلدان گل در آن جای نگرفته باشد. فلاور باکس‌ها شکل مدرن‌تری از گلدان‌های کهن هستند که می‌توانید آن‌ها را به شکل‌های گوناگون و در اندازه‌های دلخواه برای دکوراسیون تراس و بالکن کوچک منزل‌تان اجرا کنید.

 

اجرای آبنما برای طراحی تراس بسیار جذاب است

اجرای آبنما برای طراحی تراس

وجود آب همواره با حس خوب به اتفاق است. آیا الی به حال به استفاده از یکتا از گونه ها آبنمای قبل ساخته برای دکوراسیون ایوان و بالکن خود اندیشه کرده‌اید؟ آبنما‌های بزرگ و حقیر با شکل‌ها و مدل‌های متنوعی هستی دارند که می‌توانند برای طراحی و دکوراسیون ایوان و بالکن حقیر منزل‌تان مناسب و جذاب باشند.

 

تراس خویش را با ریسه‌های نور تزئین کنید

ریسه های نور در دکوراسیون تراس و ایوان کوچک

یکی از ایده‌های پر طرفدار برای دکوراسیون ایوان و ایوان کوچک، به کارگیری ریسه‌های روشنایی است. ریسه‌های روشنایی می‌توانند فضای تراس‌تان را بسیار رمانتیک و روح‌نواز نمایند. می‌توانید ریسه‌های روشنایی را در هر جایی از ایوان به شغل ببرید. مثلا بر روی جان‌پناه، اطراف مبلمان، بعید گلدان‌های گل و یا دیوار و کف ایوان که هر یک با توجه به سخیف طراحی و دکوراسیون تراس و ایوان می‌توانند جذابیت ویژه خود را داشته باشند.

 

از مبلمان فضای مفتوح برای ایوان کاربرد کنید

چیدمان تراس و بالکن کوچک

آیا فضای کافی در ایوان منزل‌تان در گزین کردن دارید؟ چنانچه پاسخ مثبت است توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان طراحی و دکوراسیون ایوان و ایوان خویش را به حال خود خلاص نکنید. حتما آن را مبله کنید. می‌توانید از انواع مبلمان فضای مفتوح در دکوراسیون ایوان و بالکن خود کاربرد کرده و آن‌ها را به بهترین شکل چیدمان نمایید. حتی اگر تراس کوچکی دارید، می‌توانید چیدمان تراس حقیر خود را با مبلمان کم‌جا و پسندیده همان مکان سپریدن دهید. برای این قصد تنها به کمی حوصله، دقت و خلاقیت دربایستن دارید.

 

از میزهای تاشو و کم‌جا برای ایوان کوچک استفاده کنید

میز تاشو در ایوان کوچک

کمتر کسی است که داشتن فضایی برای نشستن و نوشیدن چای در ایوان خانه را برادر نداشته باشد. ولی بعضی‌ها با سخت کمبود جا برای این کار مواجه‌اند. توصیه ما استفاده از میزهای تاشو و کم‌جا در دکوراسیون تراس و بالکن است. می‌توانید با پروا به فرم و اندازه تراس منزل‌تان، یگانه از انواع میزهای تاشو و کم جا را در تراس‌تان پیمان دهید. بعضی از این میزها به جان‌پناه ایوان وصل می‌شوند و در اثناء استفاده می‌توانید آن را مفتوح کرده و به عنوان میز کاربرد کنید.

 

اگر حیوان خانگی دارید برایش یک جای دنج در ایوان بسازید

دکوراسیون تراس و ایوان کوچک

این ایده به درد آن‌هایی می‌خورد که عاشق جانور خانگی هستند. آیا جایی بهتر از یک ایوان دنج و زیبا برای یک جاندار خانگی سراغ دارید؟ فقط باید حواستان باشد که علاوه بر زیبایی، به مسائل ایمنی حیوان عزیزتان نیز توجه کنید.

 

از سقف ایوان گلدان آویزان کنید

 

قبلا هم گفتیم که گلدان‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در دکوراسیون ایوان و بالکن دارند. احد از ایده‌های جذاب برای گل‌آرایی تراس‌ها، آویزان کردن گلدان‌های گل از سقف ایوان و دیوارهای آن است که جلوه‌ی بصری فوق‌العاده‌ای دارد. اجرای این ایده حتی برای دکوراسیون ایوان و بالکن حقیر نیز عملی و بسیار جذاب است.

 

۱۱- سایه‌های جذاب برپایی کنید

طراحی و دکوراسیون ایوان و ایوان کوچک

آیا شما هم جز آن تقسیم از افرادی هستید که به بازی نور و سایه علاقه دارند؟ بهترین ایده برای شما این است که این اتفاق زیبا را در دکوراسیون ایوان و ایوان منزل‌تان رقم بزنید. می‌توانید با نصب المان‌های زیبای چوبی یا سنگی با نقوش و طرح‌های مختلف، هم دیدن جلوی تراس را محدود کنید و هم اجازه دهید لغایت نور خورشید دقیقا با همان طراحی مد نظرتان به شما بتابد.

 

به سراغ کاشی‌های خوش آب و رنگ بروید

طراحی کاشی در تراس

متریال‌های مختلفی برای طراحی کف ایوان وجود دارند که می‌توانند فضای ایوان را بسیار قشنگ و چشم‌نواز کنند. کاشی‌کاری و به کارگیری کاشی‌های خوش آب و رنگ در فضای ایوان یک گزینه‌ی عالی برای زیباسازی آن است. کاشی‌های رنگی روشن برای دکوراسیون ایوان و بالکن کوچک بسیار مناسب هستند و فضای کوچک ایوان را بزرگ‌تر نشانه می‌دهند.

 

یک کتابخانه شخصی در ایوان بسازید

طراحی کتابخانه در تراس 

اگر به نشستن در فضای آزاد و مطالعه‌ی کتاب در چنین فضایی علاقه‌مند هستید، رهنمود می‌کنیم که حتما یک کتابخانه حقیر در ایوان منزل برای خودتان بسازید. اگر نگران نشستن یکی و غبار بر روی کتابهایتان هستید، می‌توانید یک کتابخانه‌‌ی در دار برای تراس بسیازید و کتابخانه‌ی دنج خودتان را در دنج‌ترین فضای منزل‌تان داشته باشید.

 

نمای تراس را با شیشه‌ رنگی بپوشانید

دیزاین تراس با شیشه رنگی

یک ایده جالب برای طراحی و دکوراسیون ایوان و بالکن، استفاده از شیشه رنگی است. می‌توانید نمای تراس را به طور کامل  یا به هر شکلی که برادر داشتید با انواع شیشه رنگی بپوشانید. این شغل نمای بسیار جذابی به تراس‌تان می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید از سایه روشن و مناظر بسیار جذابی که با تابش روشنایی خورشید به شیشه رنگی‌های ایوان برپایی می‌کند لذت ببرید.

 

استفاده از لوسترهای زیبا برای دیزاین تراس را فراموش نکنید

منابع نوری برای تراس

اگر می‌‌خواهید دکوراسیون ایوان و ایوان منزل‌تان به چشم بیاید، باید به منابع نوری آن نیز اهمیت ویژه‌ای بدهید. لوستر‌ها و منابع نوری متنوعی برای فضای باز وجود دارند که می‌توانید با پروا به سبک دکوراسیونی‌تان آن‌ها را به شغل ببرید. حواستان باشد که پروا به زیبایی منابع نوری به اندازه تامین نور کافی برای دکوراسیون ایوان و ایوان حقیر و کبیر اهمیت دارد.

 

سخن آخر:

 

در این مقاله از ویکی‌ساختمون سعی کردهیم الی ۱۵ ایده بسیار جذاب و قابل اجرا برای طراحی و دکوراسیون تراس و بالکن را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد ما به شما این است که با پروا به شکل و اندازه فضای تراس منزل‌تان، از چند ایده در کناره هم بهره‌مند شوید. می‌توانید ایده‌های گوناگون را با هم یکی کردن کرده و جلوه‌های بصری زیبا و متتعددی را خلق کنید. یادتان نرود که ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید و عکس تراس‌های زیبای خود را حتما برایمان ارسال کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 111
  • بازدید سال : 688
  • بازدید کلی : 2,395