loading...
املاک
nima بازدید : 25 سه شنبه 06 خرداد 1399 نظرات (0)

انرژی شمسی در ساختمان، ارزان تر زندگی کنید!

دسته: طراحی مقرون به صرفه تاسیسات

تاسیسات: همین چند ماه پیش که آلودگی هوای تهران در کران اضطرار بود، با خودم اندیشه می‌کردم تهران و بسیاری از شهرهای کبیر دارند به قبر دسته‌جمعی تبدیل می‌شوند! ایران ما با هستی داشتن انواع انرژی‌های طبیعت‌ همنشین چرا باید این‌قدر به نفت و گاز متکی باشد. واقعاً چرا ما باید هر روز هوایی را بو کردن- بوییدن نماییم که سرطان فقط یکی از بیماری‌هایی است که ما در معرض آن هستیم. فکرش را بکنید کودکان ما با اولین نفس‌های‌شان روی زمین ریه‌های‌شان را با چه هوایی پر می‌کنند. با خودم اندیشه کردم چرا ما و ایران ما در اضمحلال زمین، دودمان انسان و جانوران رتبه‌های پیش درآمد در جهان را داریم! چرا هر روز که پا در خیابان‌ها می‌گذاریم این‌ قدر مردم اعصاب‌ شان شعور است و تصور وارد میدان جنگ شده‌ایم! و هزاران چرای سایر که بد نیست هرازگاهی از خود بپرسیم. برویم راز اصل مطلب از انرژی های خورشیدی چه استفاده هایی می شود؟ موضوعی که امروز در چیدانه به رسیدگی آن می پردازیم، بعد با ما به اتفاق باشید.

 

فواید استفاده از انرژی‌های شمسی در ایران

بهتر است بدانید تنها تابش 90 دقیقه روشنایی خورشید به زمین می‌تواند انرژی زمین برای یک سال را تأمین کند!

 

کاهش قبض‌های گاز و برق با انرژی های خورشیدی

 

کاهش قبض‌های گاز و برق با انرژی های خورشیدی

به‌طور کلی 2 سیستم اصلی در دستگاه‌های شمسی هستی دارد که به درون‌ شبکه‌ای و بیرون‌ شبکه‌ای معروف هستند. این دو سیستم به منبع برق اصلی متصل می‌شوند. اگر ژنراتورهای منزل بیشتر از میزان باره بهره‌گیری شما انرژی تولید کنند، جنبش مترو نوم کند می‌شود و میزان برق مصرفی ذیل می‌آید. شما می‌توانید به‌راحتی با نگاهی دقیق به میزان مصرف برق در رسید ماهانه‌تان این کاهش را تماشا کنید. استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان می‌تواند منزل شما را گرم کرده و تولید برق کند؛ فلذا می‌شود گفت شما ملزم به پرداخت پول برق و گاز نخواهید بود. پس چه بخواهید فردی پیشرو و دوستدار زمین باشید و چه بخواهید در مصرف انرژی و پول خویش صرفه‌جویی کنید، انرژی شمسی مناسب‌ترین انتخاب است.

 

 کاهش آلودگی مکان زیست و مصرف انرژی با انرژی خورشیدی

 

کاهش آلودگی محیط‌ زیست و مصرف انرژی

نصب پنل‌های شمسی روی سقف خانه شما در کاهش هزینه‌های برق مصرفی زیاد مؤثر است و نه‌تنها ارزش خانه شما را بالاتر می‌برد، بلکه به میزان قابل‌توجهی دی‌اکسیدکربن هوا را تفریق می‌دهد. انرژی خورشیدی پاک و تجدیدپذیر است؛ به‌علاوه در مملکت زیبای ما که آفتاب زیادی دارد، زیاد به‌صرفه است.

 

کاهش خطرات ناشی از انفجار وسایل گازی با انرژی خورشیدی

 

کاهش خطرات برآمده از انفجار وسایل گازی

تابه‌حال دقت کرده‌اید در فصول سرد سنه چقدر میزان آتش‌نشانی‌ها و آمبولانس‌ها در شهر زیاد می‌شود؛ آمبولانس‌هایی که باوجود ترافیک احتمال رسیدن به‌موقع آنها به مقصد بسیار ناچیز است؛ به‌خصوص که متأسفانه در اغلب روستاها و حتی شهرستان‌های ایران هنوز از بخاری‌های گازی و نفتی بهره‌گیری می‌شود یا دستگاه‌های ایمنی در سیستم لوله‌کشی خویش ندارند!

 

استفاده از انرژی شمسی در خانه 

 

استفاده از انرژی خورشیدی در منزل 

استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان، در دنیای امروز زیاد گسترده است؛ از تأمین برق ابزارها برقی، پمپاژ و گرم کردن آب و آشپزی گرفته تا گرم کردن آب استخر و شارژ ابزارها برقی همانند تلفن همراه.

 

قیمت انرژی شمسی 

 

قیمت انرژی خورشیدی 

به‌طور کلی قیمت انرژی شمسی بسته به‌ اندازه پنل، میزان انرژی تولیدی (به واحد وات) و کشور تولیدکننده آن متغیر است ولی 3 مدل اصلی در پنل‌هایی که انرژی خورشید را به خود جذب می‌کنند دیده می‌شود: مونوکریستال، پلی‌کریستال و ترکیبی.

 

کاربرد انرژی شمسی 

 

پنل‌های پلی‌کریستال در مناطق گرم‌تر از بهره وری بالاتری برخوردارند. این پنل‌ها سطوح اکثریت را اشغال می‌کنند اما قیمت‌شان بسیار پسندیده است و بهترین پنل برای استفاده در مناطق گرمسیری مشابه ایران محسوب می‌شوند. پنل‌های مونوکریستال‌ بسیار قدرتمندند و حتی ذره‌های خورشید را هم جذب می‌کنند. این پنل‌ها مناسب‌ترین گزینه برای مناطق سردسیر با روشنایی خورشید کم هستند و سطح کمتری را اشغال می‌کنند. در ضمن از نظر قیمتی کمی از پنل‌های پلی‌کریستال گران‌ترند.

 

استفاده از انرژی شمسی در ساختمان 

 

در پنل‌های ترکیبی به اضافه سلول‌های کریستالی از یک‌لایه نازک فیلم هم بهره‌گیری می‌شود که میزان انرژی خورشیدی بیشتری را جذب می‌کند. این تکنولوژی مترقی مایه می‌شود که نصب این پنل‌ها به‌صرفه‌تر باشد ولی خویش این پنل‌ها جزو گران‌قیمت‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شوند. در آخر باید گفت انرژی خورشیدی سوخت آینده است و روزی می‌رسد که ماشین‌هایی با سوخت فسیلی از ردیف بیرون شده و ماشین‌های برقی یا خورشیدی جای‌شان را بگیرند و این روز چندان دور نیست.

 

اگر شما هم منظور دارید از انرژی خورشیدی در ساختمان محل سکونت و یا کار خویش استفاده کنید می توانید از مجریان سیستم های انرژی شمسی در اهالی  فن چیدانه کمک بگیرید. 

نحوه عملکرد سلول های خورشیدی

از سلول های خورشیدی با به کارگیری شیوه جذب ترمیک و طریق فتوولتاییک می تاب انرژی مورد دربایستن ساختمان را فراهم نمود. در روش جذب ترمیک تامین گرمایش و آب گرم مصرفی ساختمان از راه دریافت، ذخیره، پخش و تبدیل انرژی به حرارت استفاده می شود. در این شیوه بیشترین میزان دریافت انرژی شمسی به واسطه بازتاب نور از سطوح سلول های شمسی است ولی در طریق فتوولتاییک انرژی خورشیدی به انرژی الکتریکی تبدیل می شود و برق باره بیچارگی برای سیستم گرمایشی، برودتی و دستگاه های الکتریکی تامین می گردد.

 

%عکس - کاربرد پنل های خورشیدی در ساختمان

کاربرد پنل های خورشیدی

گرم کردن خانه

یکی از موارد به کارگیری سلول های شمسی تامین آب گرم برای سیستم های حرارتی در ساختمان است. لوله های آبی که بر روی سقف نصب شده اند آب را بعد از گرم کردن به تو ساختمان پمپاژ می کنند.

 

تامین انرژی برق برای ساختمان

هر ساختمان برای گردش آب به یک مکنده احتیاج دارد. این پمپ را می طاقت به برق خانه متصل نمایش داد ولی استفاده از انرژی شمسی برای راه اندازی آن بسیار مقرون بصرفه تر است. انرژی برقی که بدست سلول های شمسی تامین می شود می تواند یک پمپ را برای به جریان انداختن آب در ساختمان به شغل بیندازد.

 

علاوه بر آن با استفاده از پانل های خورشیدی می توان برق روشنایی ساختمان را فراهم نمود. پس از آنکه انرژی شمسی تبدیل به انرژی برق شد، این جریان برق با به کارگیری اینورتر به برق AC تبدیل می شود. انرژی برق فرآوری شده توسط پانل های شمسی با استفاده از وسایل ایمنی و ترانسفر سوئیچ ها قادر به روشن نمودن ساختمان می باشد.

گرم کردن آب استخر

استخر از دسته تفریحات بسیار عالی به آمار می آید که آب گرم آن در روزهای زمستانی شما را به وجد می آورد و حسی آرامش دسته به شما منتقل می کند. با به کارگیری روکش خورشیدی به آسانی می توان آب استخر را گرم نمایش داد و از حضور در آن لذت برد. سیستم گرمایش آب گرم از صفحات حرارتی که بر روی پشت بام نصب شده ساختن شده و بعد از جذب گرمای خورشید آن را به سمت استخر هدایت می کند.

 

تامین آب گرم مصرفی

به جای به کارگیری آب گرمکن های گازی یا برقی می توان از انرژی شمسی برای گرم کردن آب ساختمان کاربرد نمود. به کارگیری پانل های خورشیدی مقرون بصرفه ترین طریق برای تامین آب گرم است و نقش موثری در کاهش مصرف انرژی گاز و برق ایفا می کند.

 

سیستم های تهویه مطبوع

با به کارگیری فن ها و سیستم های تهویه شمسی می نا به میزان قابل توجه مصرف انرژی را بهینه سازی نمایش داد و خرج های جاری را کاهش داد. دستگاه های تهویه نظیر فن سرویس بهداشتی، آشپزخانه، گرمابه و دستگاه های تهویه دلنشین-دلپذیر که در درازا روز کار می کنند مصرف انرژی بالایی دارند، از این جهت به هدف کاهش خرج قبوض و به کارگیری انرژی تجدیدپذیر خورشیدی از پانل های خورشیدی برای تامین انرژی باره نیاز سیستم های تهویه کاربرد می گردد.

 

تامین نور فضای باز

با به کارگیری صفحات شمسی می طاقت در طول روز باتری ها را شارژ ارائه کرد و در شب برای صریح کردن لامپ هایی که در محوطه ساختمان و باغچه ها تعبیه شده اند بهره‌گیری کرد. با کاربرد از این طریق مسیر تردد در شب صریح می شود و ساکنین دچار سردرگمی نخواهند شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 622
  • بازدید کلی : 2,329