loading...
املاک
nima بازدید : 83 شنبه 03 خرداد 1399 نظرات (0)

در باره وکالت امور ملکی اغلب بدانید

دعاوی ملکی لقبی برای تقسیم ای از دعاوی حقوقی و کیفری به آمار می رود که به گونه ای به مسئله املاک مربوط می شوند. در این گردآور مسائل زیاد مختلفی پیدا می شود. از مسائل مثل دعوای الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به اخذ ویزای کار، الزام به ایفای تعهد، الزام به اخذ صورت انجمن تفکیکی، خلع ید و تقسیم و افراز املاک مشاع گرفته لغایت دعاوی کیفری مثل مال غیر، جعل سند، ممانعت از حق، کلاهبرداری و تصرف عدوانی، تمام این مسائل در دایره دعاوی ملکی قرار می گیرند.

 

ملک مشاع به ملکی می گویند که بین نفر مشترک باشد و در روبرو ملک مفروز کاربرد می گردد. هدف از مفروز به ملکی گفته می شود که پس از اشاعه در قالب چند سهم جداگانه در آمده و بین شرکا تقسیم شده باشد.

 

امکان دارد دو یا چند نفر ملکی را به طور شریکی خریده باشند بدون اینکه بهره هر یک متعلق به ها از عقیده نزدیک و مشخصات تعیین شده باشد، به این ملک مشاع بین مالکین گفته می شود و در صورتی که مالکین با رضایت هم، تقدیر مجزا و مشخصی را برای هر کدام از شرکاء تعیین و تصرف کردند، یعنی بابت بهره مشاعی دسته مشخص از ملک را گزین کردن به مالک مشخص دادند، سهم هر کدام را مفروز می گویند.

 

عبارت مفروز در برابر مشاع هنگامی باره استفاده قرار می گیرد که از لحاظ آیین نامه ثبتی، منظور جدا کردن یک تقسیم از بهره ازآنش یکی از شرکاء از سهم سایر شرکاء در ملک مشخص مطرح باشد. به این معنی که در صورتی که چند تن هر یک میزان مشاعی از ملک را مالک باشند و منظور مفروز بهره خود را داشته باشند لغایت به طور مستقل از ملک خود کاربرد کنند، باید آن ملک به نسبت میزان مشاعی مالکان میانی آن ها تفکیک شود.

 

تفاوت بین تفکیک، افراز و تقسیم ملک

امکان دارد یک تن مالک یک زمین بزرگ باشد و بخواهد آن را جداسازی و به اندازه های کوچک تر تقسیم کند اما برای اینکه مالکی بتواند زمین را جداسازی نماید باید چند شریک وجود داشته باشد و نمی توان زمینی که فقط یک مالک دارد را به قطعات کوچک تر دسته کرد.

 

در تقسیم نامه های زمین و یا املاک، مالک از یک نفر بیشتر بوده و امکان دارد یکتا از شرکا حائز سهم اکثریت باشد و نوعی سازش بین شرکا چهره گیرد.

 

تقسیم نیز شامل جداسازی و افراز می باشد و هر دوی آن ها را در برمی گیرد.

 

فروش ملک مشاعی بدون خوشنودی مالکین دیگر امکان پذیر است؟

شریک مال مشاع هر زمانی بخواهد می تواند درخواست کند که ملک مشاع بین وی و سایر شرکا دسته گردد. مگر در بعضی از موارد که بخش به مایه قانون میسر نباشد.

 

برخی اوقات شرکا پیش خود به این توافق می رسند که مثلا یک زمینی را که کم و بیش هزار متر است را بین خود و به چهره تعیین کردن سهم هر یک که کجای زمین پیمان گیرد اتمام دهند و درباره مساحت زمین نیز توافق می کنند که در این حالت اداره ثبت و املاک اسناد می تواند سند را تنظیم و صادر نماید.

 

ولی در بسیاری از مواقع شرکا خوشنود به بخش نیستند و یا به طور کلی ملک قابل بخش و یا تفکیک نمی باشد که در این حالت هر کدام از شرکا می توانند برای فروش ملک مشاع اقدام نمایند.

 

آیا خلع ید از ملک مشاع شدنی میباشد؟

در بعضی از موارد که هیچ قراردادی بین مالک و فردی که ملک را تصرف کرده است نباشد دیگر دعوای تهی سازی معنی خاصی ندارد و باید عرض حال خلع ید را عنوان نماید و برای تنظیم دادخواست خلع ید باید در نخست ازآنش خود را به ثبت برساند. بعد از آن می بایست تصرف غاصبانه شخصی که ملک را تصرف کرده است را پابرجا کردن نماید، به این معنی که فرد حتما باید بدون دستور مالک، ملک او را تصرف و عصب کرده باشد.

 

به خاطر اینکه بسیاری از مردم در طرح دعوای خلع ید، تهی سازی ید، دستور تهی سازی و تصرف عدوانی مبتلا اشتباه می شوند و این موجب می گردد که به هیچ نتیجه ای دست پیدا نکنند و دعوای آن ها رد گردد حتما رهنمود می شود که با وکیل کارآزموده در امور ملکی رایزنی نمایید.

 

الزام به گرفتن سرانجام شغل چه مراحلی دارد؟

بعد از به پایان رسیدن عملیات ساختمانی، در صورتی که ساختمان مورد تایید شهرداری باشد و مواردی مانند خلافی و یا بدهی نداشته باشید، شهرداری و یا سازمان متولی امر مدرکی به عنوان فرجام کار به شما ارائه می دهد. این مدرک سرانجام عملیات ساختمانی را تایید می نماید. پایان کار یکی از مدارک مهمی است که یک ساختمان دارد و در آن کاربری ملک تعیین می گردد.

 

مدرک واپسین،انجام کار سندی است که بعد از به آخر رسیدن تمام عملیا ت ساختمانی طبق تقاضای مالک و یا وکیل قانونی آن از راه شهرداری و با پروا به شناسنامه فنی و ملکی ساختمان صادر می شود. گواهی واپسین،انجام شغل می بایست تایید تمام ناظران ساختمانی را به دست بیاورد که پس از صدور شناسنامه فنی و ملکی از راه سازمان نظام مهندسی در شهرداری صادر می شود.

 

خریدار چگونه میتواند الزام فروشنده را به تنظیم سند رسمی بخواهد؟

خریدار پیش از اقامه دعوی می بایست مطمئن شود که ملک باره معامله، در رهن یا توقیف نباشد. چرا که دادگاه به انتقال ملکی که در رهن فرد دیگری و یا توقیف است، رای نمی دهد. در این چهره باید فک رهن مورد معامله را نیز از دادگاه درخواست کند.

 

در نتیجه هر هنگام مالک برای امضای سند انتقال به نام خریدار حاضر نگردد (برخلاف تعهد) نماینده دادگاه در دفتر اسناد رسمی دستک انتقال را به اسم خریدار امضا می نماید.

 

لذا تسلیم ملک فروخته شده بعد از صدور حکم الزام به تنظیم، دعوایی جداگانه به آمار می رود که از یادبود ها دستور الزام به تنظیم سند نخواهد بود.

 

قرارداد اجاره چگونه باید تنظیم شود؟

اجاره نوعی قراردادی است که بر پای بست، آن مستاجر مالک منافع عین مستاجره می گردد و به تبع می تواند در آن هر نوع دخالت و تصرفی کند.

 

ویژگی های وکیل ملکی

وکیل ملکی علاوه بر ویژگی های عموم وکلا باید در پهنه املاک متخصص باشد و بر قانون دین دادرسی مدنی چیرگی کامل داشته باشد در ضمن در گستره حقوق خصوصی و قراردادها چیره دست باشد.

 

به آن تقسیم از دعاوی حقوقی و دعاوی کیفری که به نوعی موضوع آن ها املاک است، دعاوی ملکی گفته می شود.

 

وکیل متخصص قرارداد

وکیل امور ملکی، وکیلی است که در مقوله تنظیم قراردادهای تجاری و بین المللی، تنظیم عقد نکاح، تعیین دادرس در قراردادها و اختلافات خانوادگی، امور بیمه، تقسیم ارث و منافع تخصص دارد. وکیل ملکی علاوه بر ویژگی های عموم وکلا باید در دامنه املاک متخصص باشد و بر قانون آیین دادرسی مدنی چیرگی کامل داشته باشد در ضمن در گستره حقوق خصوصی و قراردادها چیره دست باشد.

 

مشاوره و قبول وکالت وکیل ملکی

 

هر یک از طرف پیمان نامه نقل و انتقال املاک برای دادگری حقوق ملکی خویش و وانگهی تنظیم و امضای اسناد و قراردادها می توانند به وکیل امور ملکی مراجعه نمایند.

 

مؤسسه حقوقی و حکمیت ثمین عدالت به همراه گروهی خبره از وکلای باتجربه پایه یک دادگستری، آمادگی بررسی به وکالت دعاوی ملکی شما می باشد.

 

اگر این مطالب شما را در مقوله وکالت دعاوی ملکی راهبری رو کرد و با سخت وکالت ملکی روبرو هستید، می توانید هم الان با مؤسسه حقوقی و حکمیت ثمین عدالت تماس گرفته و از مشاوره وکلای باتجربه بهره مند شوید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 627
  • بازدید کلی : 2,334