loading...
املاک
nima بازدید : 47 دوشنبه 19 خرداد 1399 نظرات (0)

ویلا بنایی است که بر اساس پیوستگی با طبیعت محیط ساخته می شود و به راستی عضوی متعلق به محسوب می گردد. ساخت این مکان با به کارگیری یک طرح مناسب انجام می شود و قصد از ایجاد آن همگام شدن با طبیعت است. ویلا بر خلاف ساختمان های معمولی که فقط برای زندگی ساخته می شوند و توجه چندانی به پیرامون گوشه ها-کناره ها آنها نمی شود، بر پیوستگی تنگاتنگ با طبیعت پافشاری دارد. ویلا ناخودآگاه شما را به یاد طبیعت و پیرامونی زیبا می اندازد و آرامش و اطمینان خاطر را به ارمغان می آورد. قدم زدن در محیطی آرام با هوای منزه روح و جان شما را سرزنده می کند و حسی متفاوت از حیات در یک منزل معمولی را منتقل می نماید. ساخت خانه ویلایی در طبیعت امثال ساخت هر بنای دیگری نیازمند نقشه کشی اولیه و اجرای یکسری امور مربوط به ساخت و ساز است. طراحی و اجرای ویلا توسط معماران و مهندسین با تجربه بر پای بست، منطقه جغرافیایی و نوع آب و هوا صورت می گیرد. اگر به مناطق مختلف سفر کرده باشید مسلماً گواه نماهای مختلفی برای ویلا بوده اید زیرا این چگونگی جغرافیایی است که گونه مصالح کاربردی و معماری ویلا را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال منزل ویلایی هایی که در مناطق بارانی قرار گرفته اند دارای سقف شیروانی هستند ولی ویلاهای مناطق دیگر ممکن است حائز سقف معمولی باشند.

 

%عکس - صفر تا صد ساخت ویلا

عوامل خرید ویلا و یا سرمایه گذاری برای ساخت آن آینده ای درخشان و سودآور به تعقیب دارد زیرا با افزایش جمعیت شهرها و شلوغ شدن آنها افراد برای رفع دغدغه های فکری خویش نیازمند محیطی آرام در کناره طبیعت هستند. ویلایی که از استانداردهای لازم برخوردار بوده و امکانات رفاهی برای ساکنین فراهم نماید نه تنها از نظر مالی ارزش بالایی خواهد داشت بلکه از عقیده جسم و روحی نیز می تواند تسکین و خیالی آسوده برای کسان به ارمغان بیاورد. معماری داخلی و خارجی ویلا علاوه بر زیبایی و جذابیت باید بر پای بست، اصول مهندسی اجرا شود و تغییر ناپذیر سازی های لازم برای آن نیز چهره گیرد. ساخت ویلا حائز مراحل مختلفی است که مرحله به مرحله باید سپریدن شوند. در این نوشته از ساختمانچی به معرفی این مراحل پرداخته ایم لغایت با آگاهی از آنها راحت تر نسبت به ساخت ویلا اقدام نمائید. با ما همراه باشید.

 

%عکس - صفر تا صد ساخت ویلا

مراحل ساخت خانه ویلایی

طراحی ویلا

مهم ترین نکته در ساخت هر سازه برپایی طرحی پسندیده و برنامه ریزی برای آغاز پروژه است. با کمک گرفتن از  طراحان و معماران، گروه های تاسیساتی، استادکاران، مهندسین و … می طاقت برنامه ای منظم برای ساخت ویلا فراهم نمود. از زمان شروع پروژه ویلاسازی لغایت فرجام آن از افراد مختلفی کمک گرفته می شود و تمام مراحل به همراه هزینه های صرف شده به صاحب ویلا گزارش داده خواهد شد.

 

بخوانید!  آشنایی با جزیره های مختلف آشپزخانه

گودبرداری

نقشه کشی احد از اصول اصلی از عقیده مهندسی است. ساخت ویلا در یک محیط‌ مشخص صورت می گیرد و مسلماً پی کنی و دیوارچینی آن در آن مکان اجرا می شود. فضا اجرای پروژه را می نا با کاربرد گچ و ریسمان مشخص نمود. با سپریدن اینکار راحت تر می توان پی کنی و فونداسیون را طبق نقشه ای که بدست مهندسین تعبيه شده اتمام داد. پس از تعیین محل فونداسیون اقدام به گودبرداری طبق نظر مهندسین ناظر می شود و برای اینکار از ماشین آلات و تجهیزات پی کنی کاربرد می گردد.

 

بتن ریزی و اجرای اسکلت

پس از پی کنی نوبت به مرحله بتن ریزی و اجرای اسکلت می رسد. بهتر است از بتن مرغوب در این مرحله کاربرد شود تا سازه از دوام و استوار بالاتری برخوردار بوده و عمر طولانی داشته باشد. در قسمت های گوناگون فونداسیون از میلگردهای تغییر ناپذیر و متناسب با سازه بهره‌گیری می شود. آرماتور بندی توسط گروه های تاسیساتی و با مشورت مهندسین کار آزموده صورت می گیرد.

 

دیوارکشی

بعد از آنکه اسکلت ساختمان اجرا شد می توان نسبت به طراحی کلی آن اقدام کرد. هنگام دیوارکشی تنها نباید چهارچوب ساختمان را دلخواه قرار داد بلکه باید به ورودی ها، خروجی ها، محل قرارگیری سیستم های تهویه و … نیز پروا نمود.

 

اجرای سقف

برای ساخت سقف ویلا از سقف های معمولی و یا شیروانی بهره‌گیری می شود که هر کدام قابلیت های ویژه به خود را دارند. سقف معمولی را می تاب مقارن با اجرای سازه برپایی نمود اما سقف های شیب دار پیچیدگی های خاص خویش را دارند و باید از متخصصین این پیشه کمک گرفت.

 

نماکاری بنا

برای نمای ساختمان ویلایی می نا از مصالح مختلفی نظیر چوب، سنگ، آگور و … بهره‌گیری نمود. از بین تمام گزینه ها سنگ گزینش بهتری است زیرا هیچ نگرانی در مورد فرسایش آن هستی ندارد. خرج خرید سنگ نسبت به دیگر مصالح بالاتر است اما عمر آن طولانی تر خواهد بود.

 

بخوانید!  معماری کلاسیک چیست؟

دکوراسیون درونی ویلا

طراحی داخلی ویلا همانند نمای بیرونی آن زیاد دارای اهمیت است از این رو برای اجرای دکوراسیون درونی از طراحان و معماران چیره دست کمک گرفته می شود. این افراد با پروا به فضای موجود و بر اساس سلیقه کسان اقدام به ایجاد طرحی بی همانند در فضای تو ساختمان می کنند. در طراحی داخلی از گونه ها کفپوش، دیوارپوش، عناصر دکوراتیو و … بهره‌گیری می شود و نورپردازی های لازم انجام می گیرد.

 

محوطه سازی ویلا

محوطه سازی یک فرمایش ضروری برای ساخت ویلا است زیرا منظور از ساخت ویلا بستگی با طبیعت و لذت بردن متعلق به است. به راستی محوطه سازی یا حیاط سازی ویلا به قصد جداسازی حد ویلا از دیگر زمین های مجاور چهره می گیرد. محوطه سازی ویلا دربرگیرنده گل کاری، نصب آلاچیق، نصب باربیکیو، ساخت استخر، نورپردازی محیط، نصب تندیس و … است. محوطه ویلا کارایی بسزایی در زیبایی و جذابیت آن ایفا می کند از این جهت باید به آن پروا گزیده تر معطوف گردد. آلاچیق و باربیکو از ملزومات ساخت یک ویلا می باشند زیرا ویلا مکانی برای تفریح و گذراندن وقت با خانواده و رفقا است، از این رو کسان سعی می کنند بیشترین سررسید را در محوطه و در آلاچیق صرف کنند. استخر نیز مکانی ایده آل برای آب تنی در روزهای گرم تابستان است و حضور آن در محوطه منجر به خنک شدن هوای گوشه ها-کناره ها می شود. مراحل ساخت استخر دربرگیرنده گودبرداری، آماده سازی کف، استفاده از بتن آب بند، عایق کاری کف و جداره، کاشی کاری، نصب سیستم تصویه آب و تجهیزات می باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 109
  • بازدید سال : 686
  • بازدید کلی : 2,393